Vaig iniciar la implementació del miniprojecte, plantejant al grup-classe diverses qüestions:
· Teniu algun familiar fumador? I algun amic? Veí?
· Us heu demanat mai per què fumen? Els ho heu preguntat?
Després a la biblioteca, vam veure el vídeo “El huevo fumador”
Un cop vist el vídeo, vaig plantejar unes quantes preguntes per crear un debat:
· Què opineu sobre el fet que en els paquets de tabac digui “el tabac mata”? Penseu que és cert això? O penseu que no ho és?
· I si mata, per què fuma la gent?
· Per què la gent es gasta diners en el tabac?
· És cert que la gent que fuma es torna de color groc, fa mala olor i perd el sentit del gust?
· Penseu que no passa res si fumem?
En la segona sessió a la classe d’informàtica, l’alumnat va buscar a Internet informació sobre les substàncies químiques que conté el tabac, els efectes i les malalties que provoca el seu consum. I després, vam tornar a anar a la biblioteca per veure un vídeo sobre les malalties provocades pel tabac, anomenat “El largo viaje del humo por tus pulmones”.
Més tard, en la tercera sessió, l’alumnat va explicar la informació que els van donar els seus pares sobre com van començar a fumar, per què no ho deixen i llocs on no s’ha de fumar. També vam observar els missatges dels paquests de tabac i vam calcular aproximadament el que es gasta un fumador d’un paquet diari en una setmana, un mes i un any; dades que van sorprendre molt al grup.
Ja amb tots aquests coneixements, a la classe de plàstica l’alumnat va realitzar uns dibuixos per a l’elaboració d’un PowerPoint sobre diferents temes:
· Causes que poden incitar a la gent a començar a fumar.
· Substàncies que conté el tabac.
· Efectes del tabac en la salut.
· Motius pels quals costa o no es deixa de fumar.
· LLocs on no s’ha de fumar
· Raons perquè deixi de fumar.
En una cinquena sessió, l’alumnat va comprovar els aprenentatges adquirits gràcies a les activitats CLIC “Prevenció de drogodependències” (bloc 2: tabac).
Per acabar, l’alumnat va escanejar els seus dibuixos i va construir una diapositiva que jo, en una hora de treball personal, vaig recopilar per configurar el PowerPoint citat.
Quan el vaig tenir muntat, vam anar a la biblioteca per visualitzar-lo amb el canó. El grup va quedar molt content del producte final i tenia molt d’interès per saber quan estaria penjat a la web de l’escola.
A continuació, podeu visualitzar un minireportatge sobre tot aquest procés.
La totalitat de les imatges (fotos, dibuixos, textos i captures de pantalla), les podeu trobar en el següent enllaç.
PICASA - Àlbum d'imatges
· Teniu algun familiar fumador? I algun amic? Veí?
· Us heu demanat mai per què fumen? Els ho heu preguntat?
Després a la biblioteca, vam veure el vídeo “El huevo fumador”
Un cop vist el vídeo, vaig plantejar unes quantes preguntes per crear un debat:
· Què opineu sobre el fet que en els paquets de tabac digui “el tabac mata”? Penseu que és cert això? O penseu que no ho és?
· I si mata, per què fuma la gent?
· Per què la gent es gasta diners en el tabac?
· És cert que la gent que fuma es torna de color groc, fa mala olor i perd el sentit del gust?
· Penseu que no passa res si fumem?
En la segona sessió a la classe d’informàtica, l’alumnat va buscar a Internet informació sobre les substàncies químiques que conté el tabac, els efectes i les malalties que provoca el seu consum. I després, vam tornar a anar a la biblioteca per veure un vídeo sobre les malalties provocades pel tabac, anomenat “El largo viaje del humo por tus pulmones”.
Més tard, en la tercera sessió, l’alumnat va explicar la informació que els van donar els seus pares sobre com van començar a fumar, per què no ho deixen i llocs on no s’ha de fumar. També vam observar els missatges dels paquests de tabac i vam calcular aproximadament el que es gasta un fumador d’un paquet diari en una setmana, un mes i un any; dades que van sorprendre molt al grup.
Ja amb tots aquests coneixements, a la classe de plàstica l’alumnat va realitzar uns dibuixos per a l’elaboració d’un PowerPoint sobre diferents temes:
· Causes que poden incitar a la gent a començar a fumar.
· Substàncies que conté el tabac.
· Efectes del tabac en la salut.
· Motius pels quals costa o no es deixa de fumar.
· LLocs on no s’ha de fumar
· Raons perquè deixi de fumar.
En una cinquena sessió, l’alumnat va comprovar els aprenentatges adquirits gràcies a les activitats CLIC “Prevenció de drogodependències” (bloc 2: tabac).
Per acabar, l’alumnat va escanejar els seus dibuixos i va construir una diapositiva que jo, en una hora de treball personal, vaig recopilar per configurar el PowerPoint citat.
Quan el vaig tenir muntat, vam anar a la biblioteca per visualitzar-lo amb el canó. El grup va quedar molt content del producte final i tenia molt d’interès per saber quan estaria penjat a la web de l’escola.
A continuació, podeu visualitzar un minireportatge sobre tot aquest procés.
La totalitat de les imatges (fotos, dibuixos, textos i captures de pantalla), les podeu trobar en el següent enllaç.
PICASA - Àlbum d'imatges
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada